برداشتی از بازدید نمایشگاه بازاریابی و تبلیغات

اواخر هفته ی گذشته فرصتی شد تا باتفاق همسرم بازدیدی داشته باشیم از نمایشگاه بازاریابی و تبلیغات ایران که ظاهرا شانزدهمین دوره ی برپایی این نمایشگاه بود.
در مجموع بازدید از این نمایشگاه برای من تجربه ی بدی نبود ولیکن همچنان بنظرم رویدادهای این شکلی در ایران با انتظارات آدم فاصله ی بسیار زیادی داره و بنظرم جای بهبود بسیار زیادی هم طبیعتا وجود خواهد داشت.

اما چند نکته؛
اولین مورد اینکه این نمایشگاه در سالن های شماره ی 10 و 11 نمایشگاه بین المللی برقرار بود و با توجه به عنوان نمایشگاه و اهمیت بسیار زیاد بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کازها بنظر میرسه که صنعت بازایابی و تبلیغات که مدعی کمک به کسب و کارها در کسب نتایج مورد انتظار و توسعه ی بازار و افزایش فروش شان هست، می بایست بازیگران بسیار بیشتری داشته باشه و البته همین بازیگران موجود هم بنظر اعتقاد چندانی به حضور در رویدادهای این چنینی ندارند چراکه فضای محدود نمایشگاه و نحوه ی چیدمان غرفه ها کاملا بر این موضوع صحه می گذاشت.
پس نتیجه ای که می خواهم بگیرم این هست که هنوز بنظرم به لحاظ کمی صنعت بازاریابی و تبلیغات در ایران جای رشد بسیار زیادی داره و امیدوارم طی سال های آینده شاهد افزایش بازیگران البته حرفه ای تر در این صنعت باشیم.
اما نکته ی مهم تر اینکه تقریبا بخش زیادی از فضای نمایشگاه مربوط می شد به شرکت هایی که با هدف افزایش فروش محصولات تبلیغاتی مرتبط با سال جدید، در این نمایشگاه حضور پیدا کرده بودند و تقویم و سررسید و خودکار و …. می فروختند.
و تعدادی از شرکت ها هم با هدف نمایش محصولات و تجهیزات مرتبط با تهیه و تولید محصولات تبلیغاتی حاضر شده بودند.محصولاتی مانند دستگاه های چاپ روی لیوان و پارچه و بنر و … یا دستگاههای بسته بندی و سلفون کشی و ….
اما جای خالی حضور شرکت هایی که به کسب و کارهابخواهند در حوزه ی بازاریابی مشاوره بدهند و بصورت کاملا حرفه ای و علمی و به معنای کلمه تخصص شان بازاریابی باشد بسیار احساس می شد و این موضوع نشان دهنده ی این هست که صنعت بازاریابی در ایران برغم همه ی اتفاقات بسیار خوبی که طی چند سال اخیر برای آن افتاده هنوز در ایران بسیار جای کار داره و این یعنی فرصتی برای حضور برای افرادی که می خواهند در این حوزه بصورت تخصصی وارد شوند و سرمایه گذاری بکنند.
و بنظر من گره خوردن این صنعت با دنیای دیجیتال فرصتی است که بیشتر جوان ها می توانند از آن بهره ببرند.
امیدوارم در دوره ی آتی و رویدادهایی مشابه، شاهد رشد کسب و کارهایی که تخصص شان بازاریابی ست باشیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.